Domov / Technika a Internet / Technology Vision 2016: Konečné víťazstvo strojov nad ľudmi?

Technology Vision 2016: Konečné víťazstvo strojov nad ľudmi?

Štúdia Technology Vision 2016 odpovedá na otázku, ktorá trápi nejedného z nás: „Nedovedie nás čoraz väčšia závislosť na technológiách do záhuby?“

Prináša aj 5 technologických trendov, ktoré sú zásadné pre úspech v digitálnej ekonomike. Ak ho chcete dosiahnuť aj vy, riaďte sa nimi.

  1. Inteligentná automatizácia

Stroje, tzv. umelá inteligencia sú a budú súčasťou našich životov, súkromných i pracovných, a tak ich ignorácia nikomu nepomôže. Skôr je lepšie brať ich ako nových kolegov, od ktorých sa môžeme veľa naučiť. Prinášajú mnohé nové zručnosti, umožňujú nám pracovať efektívnejšie, prípadne ponúkajú úplne nové perspektívy. To sú nezanedbateľné bonusy. Nejde pritom len o jednoduchý presun úloh z človeka na stroj. Skutočný potenciál je v zásadnej zmene tradičných spôsobov fungovania.

  1. Flexibilná pracovná sila

Mobilita pracovných síl. A konečne nie my za prácou, ale práca príde k nám domov. V ére digitalizácie a všetkým prístupnej technológie tak už nie je ničím výnimočným fungovať z domu, mať tzv. flexibilné kancelárie, odkiaľ komunikujeme s klientom, nech je kdekoľvek.

Agentúra IDC tiež hovorí o tomto stále silnejúcom trende mobilných pracovných síl, pričom do roku 2018 by podľa nej malo až 75 % zamestnancov pracovať z mobilných zariadení doma či na cestách.

  1. Platformová ekonomika

Úspech firiem je v súčasnosti založený na otvorených platformách, na ktorých sú novátorské produkty či služby postavené či nových biznis modeloch, ku ktorým platformy umožňujú prístup. Digitálna platforma tak dovoľuje firme dať zákazníkom novú hodnotu s využitím zdrojov a kapacít, ktoré sama nevlastní. A ešte na tom aj zarábať. Je jedno, či ide o biznis s autami, nehnuteľnosti a kancelárie alebo počítačové firmy, finta je v tom, vedieť zarobiť aj na tom, čo reálne nevlastníme. Príklad za všetky je gigant Apple.

  1. Predvídateľné zmeny

Ak už firma začne využívať digitálne platformy, vytvorí si výborné predpoklady pre vznik pestrej ponuky služieb od iných firiem, čo ju posúva do úplne iného levelu. Firma prakticky z ľubovoľného odvetvia tak sama naštartuje veľké zmeny, navyše zmeny ľahko predvídateľné. Len sa ich netreba báť.

  1. Digitálna dôvera

So strachom a obavami úzko súvisí posledný bod – dôvera. Fakty sú totiž také, že až 83 % manažérov ju považuje za základný stavebný kameň digitálnej ekonomiky. Príkladom môže byť opäť Apple. Keď súd požiadal firmu o sprístupnenie dát z uzamknutého iPhonu, nadnárodný gigant nepomohol. S novým operačným systémom to vraj nedokázali ani ich najlepší programátori,  keďže v systéme posilnili kryptovanie dát. Pre väčšiu bezpečnosť užívateľov, pre posilnenie ich dôvery v technológie. Ak by sa totiž vedeli k dátam dostať oni, mohlo by to viesť k zneužívaniu informácií a logickej nedôvere zákazníkov, čo by v konečnom dôsledku poškodilo samotnú značku.

Každá firma by preto mala v dnešnej digitálnej dobe navrhovať svoje produkty alebo služby tak, aby boli stopercentne bezpečné s prihliadnutím na etickosť.

Je totiž také jednoduché zneužiť všetko dobré, čo nám technológie ponúkajú. A to by bolo na škodu, našu škodu.

 

zdroj: kancelarie.sk

 
Autorské právo: kzenon / 123RF Reklamní fotografie