Väčšina webov máva najmä v začiatkoch problém s nízkou návštevnosťou. Pri eshopoch nižšia návštevnosť znamená aj menší počet objednávok. Možností, ktorými môžete prilákať návštevníkov je však niekoľko. Medzi najobľúbenejšie patrí vyhľadávač Google.
Google je najpoužívanejší vyhľadávač (nielen) na Slovensku a jeden z najefektívnejších zdrojov návštev. Problémom je, že na internete sú milióny stránok. Ako docieliť, aby ľudia našli práve vašu?
Prvou možnosťou je optimalizácia webu, takzvané SEO (search engine optimization). Skladá sa z on-page a off-page faktorov. On-page sú také, ktoré upravujete priamo na stránke. Snažíte sa, aby všetky elementy boli vhodné ako pre užívateľov, tak aj pre vyhľadávače. Či už ide o tvary URL adries, title, descriptiony, nadpisy (H1,H2…), popisy obrázkov, štruktúru a obsah webu a mnohé iné. V súčasnosti sa čoraz väčší dôraz kladie na rýchlosť načítania stránky a responzívny dizajn. Zhodnotenie týchto faktorov si vyžaduje dôkladnú SEO analýzu, z ktorej by mali vyplynúť odporúčania na zlepšenie aktuálneho stavu. Keď bude táto časť doriešená, treba sa zamerať na off-page faktory. Ide o získavanie spätných odkazov z relevantných a tématickyh webov.
Druhou možnosťou je reklama na Google. Ide o platené pozície vo vyhľadávaní. Zobrazujú sa nad ale aj pod organickými (neplatenými) výsledkami vyhľadávania. Výhodou je, že sa môžete na popredné miesta dostať prakticky okamžite. Stačí si založiť Adwords účet a vytvoriť reklamy. Systém funguje na princípe aukcie, pričom si viete nastaviť maximálne ceny za kliknutie ako aj denné rozpočty. V prípade, že si na to netrúfate sami, môžete využiť služby digitálnych agentúr, ktoré v konečnom dôsledku nielenže ušetria čas, ale aj pomôžu dosiahnuť lepšie výsledky.
Musíte byť prihlásený, aby ste mohli zverejniť komentár.